Są to badania, w których obciążenia zadawane są w sposób statyczny lub z niewielkimi prędkościami tak aby odwzorować rzeczywiste obciążenia badanego obiektu.
Badania statyczne i quasistatyczne– możliwości badawcze
Realizujemy próby statyczne i quasistatyczne kompletnych konstrukcji i ich elementów. Wykonujemy badania konstrukcji wg indywidualnych zamówień Klientów, łącznie z przygotowaniem projektu oraz budową stanowiska badawczego.
Badania statyczne i quasistatyczne– wyposażenie
STANOWISKO DO ZRZUTÓW MŁOT 3 T Z BIEŻNIĄ
Młot przeznaczony jest do badania amortyzacji podwozi lotniczych w warunkach zbliżonych do warunków lądowania oraz kołowania, badania drgań „shimmy” podwozi, jak również testowania hamulców, kół i ogumienia. Stanowisko umożliwia zadawanie obciążeń dynamicznych w postaci przejazdu przez przeszkodę.
Specyfikacja stanowiska:
Charakterystyka badawcza:
STANOWISKO DO ZRZUTÓW MŁOT 10 T
Młot 10 T przeznaczony jest do badania amortyzacji podwozi lotniczych w warunkach zbliżonych do warunków lądowania. Możliwe jest także przeprowadzenie prób udarowych, na przykład tłumików czy amortyzatorów, jak również prób określających zdolność pochłaniania energii (crash).
Specyfikacja stanowiska:
Charakterystyka badawcza:
UNIWERSALNE STANOWISKO DO BADAŃ STATYCZNYCH
Stanowisko przeznaczone jest do realizacji badań statycznych, wytrzymałościowych oraz funkcjonalnych elementów konstrukcji oraz całych zespołów. Modułowość zastosowanego osprzętu technologicznego umożliwia wykorzystanie stanowiska jako uniwersalnej platformy montażowej.
Specyfikacja stanowiska:
Charakterystyka badawcza:
STANOWISKO DO BADAŃ MATERIAŁÓW CIERNYCH IL-68
Modelowanie zjawisk fizycznych, jakie zachodzą w hamulcach w momencie hamowania maszyny (pojazdu, samolotu), a w szczególności do modelowania zjawiska tzw. udaru cieplnego. Cykl hamowania do zerowej prędkości trwa jedynie 10 ÷ 15 s. W tym czasie na powierzchni roboczej hamulca wydziela się tak duża ilość ciepła, że powstaje udar cieplny skierowany w głąb elementów pary ciernej.
Stanowisko badawcze IL-68 umożliwia odtworzenie zjawisk zachodzących na powierzchni tarcia badanych próbek, a zarazem uzyskiwanie i pomiar szeregu parametrów charakteryzujących warunki pracy hamulca oraz współpracy par ciernych. W naszej ofercie znajdują się również badania odporności cieplnej materiałów na klocki hamulcowe oraz innych par ciernych.
Specyfikacja stanowiska:
Charakterystyka badawcza:
PRASA 40/20 T
Prasa przeznaczona jest do badania podwozi oraz ich zespołów, tj. kół i amortyzatorów, w zakresie prób statycznych i wolnozmiennych. Umożliwia określenie charakterystyk siła-przemieszczenie w dwuosiowych stanach obciążeń. Sposób zabudowy obiektów na stanowisku pozwala na wykonanie tego rodzaju prób również na innych, nielotniczych, obiektach.
Specyfikacja stanowiska:
Charakterystyka badawcza: