W dniach 16-17 stycznia 2020 r.  w Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytucie Lotnictwa odbyła się trzynasta edycja konferencji naukowej pt. „Zmęczenie konstrukcji lotniczych”. Organizatorem spotkania było Centrum Badań Materiałów i Konstrukcji.

Konferencja „Zmęczenie konstrukcji lotniczych” to jedyne tego typu coroczne spotkanie ekspertów poświęcone zmęczeniu struktur lotniczych i integracji struktur.

Prelegentami 13. konferencji „Zmęczenie konstrukcji lotniczych” byli pracownicy naukowi i badawczy z Łukasiewicz-Instytutu Lotnictwa, Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, Politechniki Wrocławskiej,  Politechniki Warszawskiej, a także przedstawiciele 41. Bazy Lotnictwa Szkolnego oraz firm inżynierskich działających na rynku (MTS, HBM Prenscia).

Pracownicy Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa zaprezentowali na konferencji m.in. wyniki badań dyfrakcyjnych, w tym pomiarów naprężeń na próbkach drukowanych wykonanych z superstopu Co-Cr (jak również wizję wykorzystania metod dyfrakcyjnych do określenia stanu zmęczenia materiału) oraz wyniki testów:

  • elementów ramy silnika poduszkowca ratunkowego (Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa posiada umiejętności projektowania i testowania ram silnika do montażu na poduszkowcach, jest także jedynym instytutem w Polsce, który jest w stanie zaprojektować i przetestować kompletny poduszkowiec),
  • gotowych systemów spadochronowych,
  • podwozi lotniczych.

Na konferencji poruszano także tematy związane z badaniami kompozytów, próbek i struktur wykonanych z użyciem technologii przyrostowych oraz badaniami zmęczeniowymi bezzałogowych systemów latających oraz samolotów będących na wyposażeniu Sił Powietrznych.

Kolejna konferencja „Zmęczenie konstrukcji lotniczych” odbędzie się w styczniu 2021 roku.

Galeria zdjęć z tegorocznej edycji oraz inne informacje są dostępne pod adresem: http://cbmk.pl/fatigue13/.

Podziel się wpisem