Ładowanie...

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa

Kompozytowe elementy konstrukcji

Posiadamy duże doświadczenie w zakresie projektowania lotniczych struktur kompozytowych. Prace projektowe realizujemy zgodnie z powszechnie uznawanymi metodykami projektowymi przy użyciu specjalistycznego oprogramowania. Prace prowadzone są w oparciu o zatwierdzenie nr AP 270 Organizacji Projektującej (ADOA) wystawione przez Europejski Nadzór lotniczy EASA.

Nasza działalność koncentruje się wokół:

  • projektowania statków powietrznych;
  • definiowania struktury statków powietrznych;
  • planowania i nadzorowania procesu badawczego;
  • opracowywania kompleksowych programów badań i analizy wyników w zakresie procesu certyfikacji;
  • zarządzania projektami;
  • koordynowania działalności badawczej w obrębie konsorcjów projektowych;
  • współpracy z ośrodkami badawczymi w kraju i za granicą.

Nasze zainteresowania badawcze skupiają się wokół:

  • statycznej i dynamicznej analizy numerycznej materiałów i struktur kompozytowych;
  • wdrażania i rozwoju kryteriów zniszczenia kompozytów;
  • oceny odporności na uszkodzenia;
  • procesu certyfikacji lotniczych struktur kompozytowych (wg AC 20107B);
  • opracowywania i wdrażania technologii kompozytowych;
  • zagadnień odwrotnych w mechanice materiałów,
  • Wdrażania nowoczesnych metod produkcji elementów lotniczych.
  • Wyznaczania trendów w projektowaniu nowoczesnych struktur lotniczych z naciskiem na redukcję masy, kosztów i czasu produkcji biorąc pod uwagę również aspektów ochrony środowiska.

Kompozytowe elementy konstrukcji – projektowanie

  • Projektowanie konstrukcji oraz części kompozytowych w środowisku CATIA:
    • definicja układu warstw kompozytu w dedykowanym module CATIA CPD umożliwiająca efektywne i elastyczne zarządzanie konstrukcją na wszystkich etapach projektu;
    • optymalizacja układu warstw z uwzględnieniem procesów wytwarzania ręcznego i zrobotyzowanego.
  • Analizy numeryczne z użyciem oprogramowania NASTRAN, PATRAN I HYPERWORKS:
    • sprawdzone i wdrożone metody obliczeniowe pozwalające na dokładne przewidywanie wytrzymałości konstrukcji z uwzględnieniem naprężeń i odkształceń w warstwach
    • obliczenia liniowe (wytrzymałość statyczna, utrata stateczności) oraz nieliniowe (duże przemieszczenia, progresywne zniszczenie);
    • obliczenia wytrzymałości połączeń śrubowych oraz klejonych;
    • analizy wyboczenia oraz drgań własnych, analizy wytrzymałości doraźnej.
Skip to content