Przedmiotem badań aeroelastyczności są zjawiska wynikające z wzajemnego oddziaływania gazów i opływanych przez te gazy, bądź też poruszających się w nich, odkształcalnych ciał sprężystych. Przykład stanowią zjawiska występujące podczas lotu statków powietrznych, takie jak powstawanie samowzbudnych drgań skrzydeł i usterzeń, drgania łopat wirników czy drgania łopatek turbiny silnika.
Badania właściwości aeroelastycznych – możliwości badawcze
Posiadamy ponad 40-letnie doświadczenie w zakresie badań rezonansowych statków powietrznych, mając na koncie przebadanych kilkadziesiąt typów samolotów, szybowców oraz śmigłowców, a także ich podzespołów wytwarzanych przez krajowy i zagraniczny przemysł lotniczy.
Przeprowadzamy analizy dynamiczne i aeroelastyczne, w tym analizy flatteru zgodnie z wymaganiami przepisów lotniczych. Danymi do analiz są wyniki badań rezonansowych lub wyniki obliczeń uzyskanych przy użyciu metody elementów skończonych (MES). Wyniki prób i analiz realizowanych w Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytucie Lotnictwa uznawane są zarówno przez polskie, jak i zagraniczne organy nadzoru lotniczego.
Właściwości aeroelastycznych statków powietrznych – zakres badań
Właściwości aeroelastycznych statków powietrznych – wykorzystywane oprogramowanie