Młot przeznaczony jest do badania amortyzacji podwozi lotniczych w warunkach zbliżonych do warunków lądowania oraz kołowania, badania drgań „shimmy” podwozi, jak również testowania hamulców, kół i ogumienia. Stanowisko umożliwia zadawanie obciążeń dynamicznych w postaci przejazdu przez przeszkodę.
Stanowisko do zrzutów młot 3 T z bieżnią – specyfikacja stanowiska
maksymalna masa obiektu wraz z elementami montażowymi: 3 T (możliwość rozszerzenia do 6,5 T w przypadku badań kół);
maksymalna siła pionowa przy zrzucie: 118 kN;
prędkość maksymalna obrotowa bieżni: 800 rpm;
prędkość maksymalna obwodowa bieżni: 58,6 m/s;
średnica/szerokość bieżni: 1400 mm/530 mm;
momenty bezwładności bieżni (regulowane):
I1 = 294 kgm²,
I2 = 550 kgm²,
I3 = 588 kgm²,
I4 = 843 kgm².
Stanowisko do zrzutów młot 3 T z bieżnią – charakterystyka badawcza