Ładowanie...

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa

Stanowisko do zrzutów młot 3 T z bieżnią

Młot przeznaczony jest do badania amortyzacji podwozi lotniczych w warunkach zbliżonych do warunków  lądowania oraz kołowania, badania drgań „shimmy” podwozi, jak również testowania hamulców, kół i ogumienia. Stanowisko umożliwia zadawanie obciążeń dynamicznych w postaci przejazdu  przez przeszkodę.

Stanowisko do zrzutów młot 3 T z bieżnią – specyfikacja stanowiska

  • maksymalna masa obiektu wraz z elementami montażowymi: 3 T (możliwość rozszerzenia do 6,5 T w przypadku badań kół);
  • maksymalna siła pionowa przy zrzucie: 118 kN;
  • prędkość maksymalna obrotowa bieżni: 800 rpm;
  • prędkość maksymalna obwodowa bieżni: 58,6 m/s;
  • średnica/szerokość bieżni: 1400 mm/530 mm;
  • momenty bezwładności bieżni (regulowane):
    • I1 = 294 kgm²,
    • I2 = 550 kgm²,
    • I3 = 588 kgm²,
    • I4 = 843 kgm².

Stanowisko do zrzutów młot 3 T z bieżnią – charakterystyka badawcza

  • testy dynamiczne (zrzuty),
  • testy „shimmy”,
  • najazd na przeszkodę,
  • badania hamulców,
  • toczenie kół.
Skip to content