Ładowanie...

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa

Badania silników tłokowych i turbowałkowych

Hamownia silnikowa umożliwia dokonanie precyzyjnych pomiarów obrotów i momentu przy dowolnym obciążeniu silnika, stanowiąc jedyne urządzenie bezpośrednio mierzące parametry silnika, w tym rzeczywisty moment obrotowy silnika w funkcji obrotów.

Możliwości badawcze

Stanowisko testowe lotniczych silników tłokowych pozwala przeprowadzić próby silnikowe
w różnych warunkach pracy, a także określić:

  • godzinowe i jednostkowe zużycie paliwa,
  • wykres przebiegu momentu obrotowego w funkcji prędkości obrotowej dla stanów ustalonych.

Realizujemy badania oraz pomiary silników tłokowych w zakresie podstawowych parametrów silnika wg norm krajowych i międzynarodowych.

Posiadamy Certyfikat Akredytacji Laboratorium Badawczego nr AB 130, potwierdzający spełnianie wymagań normy PN-EN ISO/IEC 17025:2005, wydany przez Polskie Centrum Akredytacji.

Badania silników tłokowych i turbowałowych – zakres badań

  • pomiary temperatury w zakresie 0-1000°C;
  • pomiary prędkości obrotowej;
  • pomiary momentu obrotowego;
  • pomiary zużycia paliwa;
  • pomiary zużycia powietrza i wydatku spalin;
  • pomiary i rejestracja wielkości szybkozmiennych (ciśnienia wtrysku i spalania);
  • obliczanie parametrów silnikowych;
  • wyznaczanie charakterystyki:
    • prędkościowej,
    • obciążeniowej,
    • regulacyjnej,
    • zewnętrznej,
    • mocy częściowych,
    • ogólnej,
    • regulatorowej,
    • biegu luzem;
  • prace badawczo-rozwojowe silników tłokowych o mocy w przedziale od 30 do 400 kW
  • optymalizacja procesu spalania, dobór układu dolotowego, dobór aparatury wtryskowej oraz turbodoładowania.
Skip to content