Hamownia silnikowa umożliwia dokonanie precyzyjnych pomiarów obrotów i momentu przy dowolnym obciążeniu silnika, stanowiąc jedyne urządzenie bezpośrednio mierzące parametry silnika, w tym rzeczywisty moment obrotowy silnika w funkcji obrotów.
Możliwości badawcze
Stanowisko testowe lotniczych silników tłokowych pozwala przeprowadzić próby silnikowe w różnych warunkach pracy, a także określić:
godzinowe i jednostkowe zużycie paliwa,
wykres przebiegu momentu obrotowego w funkcji prędkości obrotowej dla stanów ustalonych.
Realizujemy badania oraz pomiary silników tłokowych w zakresie podstawowych parametrów silnika wg norm krajowych i międzynarodowych.
Posiadamy Certyfikat Akredytacji Laboratorium Badawczego nr AB 130, potwierdzający spełnianie wymagań normy PN-EN ISO/IEC 17025:2005, wydany przez Polskie Centrum Akredytacji.
Badania silników tłokowych i turbowałowych – zakres badań
pomiary temperatury w zakresie 0-1000°C;
pomiary prędkości obrotowej;
pomiary momentu obrotowego;
pomiary zużycia paliwa;
pomiary zużycia powietrza i wydatku spalin;
pomiary i rejestracja wielkości szybkozmiennych (ciśnienia wtrysku i spalania);
obliczanie parametrów silnikowych;
wyznaczanie charakterystyki:
prędkościowej,
obciążeniowej,
regulacyjnej,
zewnętrznej,
mocy częściowych,
ogólnej,
regulatorowej,
biegu luzem;
prace badawczo-rozwojowe silników tłokowych o mocy w przedziale od 30 do 400 kW
optymalizacja procesu spalania, dobór układu dolotowego, dobór aparatury wtryskowej oraz turbodoładowania.