W dniach 8 i 9 października przy lotnisku we Frankfurcie odbyło się spotkanie sieci Air TN Air Transport Net – The European Research Area Network in Aeronautics poświęcone budowie strategii niezależności (bio)paliwowej i zmniejszeniu wpływu lotnictwa na środowisko naturalne pt.: Greening and independence from fossil fuels. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele konsorcjum AirTN, instytucje badawcze (w tym przedstawiciel Instytutu Lotnictwa w Warszawie), reprezentanci linii lotniczych, producenci samolotów i paliw lotniczych oraz przedstawiciel Komisji Europejskiej Dietrich Knoerzer. Prezentacje prelegentów można obejrzeć tutaj. Lufthansa, przedstawiła wyniki komercyjnego użycia biopaliwa lotniczego przez samolot A 321 w 1187 lotach na trasie Hamburg- Frankfurt wykonanych w 2011 roku. Paliwo stanowiące kompozycję z paliwem JetA1 w proporcji 50/50% wyprodukowane zostało przez firmę Neste zgodnie z normą ASTM 7566 i spełniło oczekiwania użytkownika. Ogólny przekaz konferencji – nie ma odwrotu od biopaliw w lotnictwie, których rozwój i stosowanie wyznaczają nowe technologie i kończące się zapasy ropy naftowej oraz silna zależność Europy od importu paliw płynnych -80% obecnie, a 90 % w 2030 roku. Na zakończenie konferencji firma Lufthansa pokazała imponujące rozmachem i wyposażeniem centrum szkolenia załóg lotniczych oraz obsługi samolotów.