W dniach 12-15 lipca b.r. na torze F1 Silverstone w Wielkiej Brytanii odbyły się międzynarodowe zawody Formuły Student. Konkurs ten, organizowany przez IMechE (Institution of Mechanical Engineers), ściąga co roku ponad setkę studenckich zespołów z najlepszych uczelni technicznych Europy i świata. Zespoły te od podstaw projektują i budują bolidy wyścigowe wyposażone w silniki motocyklowe o pojemności do 610 cm3.
Na tegorocznych zawodach na słynnym torze nasz kraj reprezentowany był przez zespół whiteEagle Racing z Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej, wspierany finansowo przez Instytut Lotnictwa. Studenci wybudowali samochód na stalowej ramie przestrzennej, wyposażony w silnik BMW o pojemności 450 cm3 i lekkie kompozytowe nadwozie. Wsparcie systemów CAD, MES oraz modelowania dynamicznego w procesie projektowania umożliwiło zmniejszenie masy do 242 kg i uzyskanie wysokich osiągów oraz parametrów jezdnych pojazdu, przy jednoczesnym spełnieniu licznych, wyśrubowanych wymogów regulaminowych Formuły Student.
Tegoroczny bolid jest już drugim w historii Wydziału SiMR PW, jego konstrukcja jednak (lżejsza od poprzednika o ponad 120 kg) jest znakomitą bazą do rozwoju kolejnych generacji. Punkty zdobyte w tym roku do klasyfikacji generalnej Formuły Student umacniają pozycję Politechniki Warszawskiej jako pierwszego (wraz z Politechniką Wrocławską) polskiego uczestnika tych zawodów. Jednocześnie dzieło polskich studentów przyczynia się do rozwoju rodzimej myśli technicznej oraz sportu motorowego.
Galerię whiteEagle na torze Silverstone znajdziecie tutaj.