Europejska Fundacja Kosmiczna na zlecenie Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. opublikowała „Raport nt. wizerunku sektora kosmicznego w Polsce”. Celem badania było uzyskanie obrazu aktualnej sytuacji wizerunkowej polskiego sektora kosmicznego wraz z analizą aktywności medialnej podmiotów zrzeszonych w Związku Pracodawców Sektora Kosmicznego. Instytut Lotnictwa, gdzie w Centrum Technologii Kosmicznych realizowane są projekty badawcze dla Europejskiej Agencji Kosmicznej, znalazł się w czołówce polskich instytutów badawczych o silnym potencjale wizerunkowym.
Badania ankietowe przeprowadzone do raportu ujawniają, że Instytut Lotnictwa jest rozpoznawalną marką w polskim sektorze kosmicznym i cenioną w otoczeniu biznesowym.
Wśród ankietowanych instytucji badawczych działających w tym sektorze, Instytut Lotnictwa plasuje się na drugim miejscu wśród państwowych placówek, o których słychać najczęściej.
Wśród dziennikarzy zajmujących się tematyką kosmosu, Instytut Lotnictwa jest tak samo rozpoznawalny i również zajmuje drugie miejsce wśród instytucji naukowo-badawczych. Warto zauważyć, że również ta grupa społeczna wskazała „Noc w Instytucie Lotnictwa” – największą nocną imprezę edukacyjną, jako jedno z wydarzeń, które w znacznym stopniu wspierają wizerunek polskiego sektora kosmicznego.
W ogólnym zestawieniu podsumowującym medialność podmiotów działających w sektorze kosmicznym Instytut Lotnictwa zajął 6 miejsce z 415 publikacjami w mediach. Zasięg tych informacji oszacowano na ponad 2 miliony odbiorców, a ich ekwiwalent reklamowy na niemal milion złotych. Publikacje dotyczące Instytutu Lotnictwa miały wydźwięk neutralny lub pozytywny z przewagą pierwszej opcji.
Pełen raport dostępny pod tym linkiem.