Centrum Badań Materiałów i Konstrukcji zaprosił na 11. Konferencję „Zmęczenie konstrukcji lotniczych”, która odbyła się w Instytucie Lotnictwa w dniach 11-12 stycznia 2018 roku.
Komitet Naukowy Konferencji
- prof. dr hab. inż. Maciej BOSSAK
- dr hab. inż. Krzysztof DRAGAN
- prof. nzw. dr hab. inż. Andrzej KATUNIN
- prof. dr hab. inż. Jerzy KOZAK
- dr hab. inż. Andrzej LESKI
- prof. nzw. dr hab. inż. Mirosław RODZEWICZ
- prof. nzw. dr hab. inż. Marek ROŚKOWICZ
- prof. nzw. dr hab. inż. Grzegorz SOCHA
- prof. nzw. dr hab. inż. Witold WIŚNIOWSKI
Tematyka Konferencji
Tematyka konferencji obejmowała wszystkie zagadnienia związane ze zmęczeniem materiałów i struktur lotniczych, w szczególności:
- próby zmęczeniowe rzeczywistych struktur (Full Scale Fatigue Tests), zmęczenie materiałów lotniczych,
- nowe materiały i typy struktur,
- przedłużanie trwałości i zarządzanie flotą,
- monitorowanie stanu struktur (Structural Health Monitoring), mechanika pękania i metody prognozowania trwałości zmęczeniowej,
- badania nieniszczące (NDT),
- przepisy lotnicze dotyczące trwałości zmęczeniowej.
Streszczenia prac przeznaczonych do prezentacji (max. 400 słów, MS Word) należy przesłać na adres: andrzej.leski@ilot.edu.pl w terminie do dnia 15 grudnia 2017 roku.
Pełne teksty artykułów, po uzyskaniu pozytywnej recenzji, zostaną opublikowane po konferencji w czasopiśmie naukowym „Fatigue of Aircraft Structures” (8 pkt.).
Organizator Konferencji
Instytut Lotnictwa – Centrum Badań Materiałów i Konstrukcji
e-mail: antoni.niepokolczycki@ilot.edu.pl Antoni Niepokólczycki
e-mail: andrzej.leski@ilot.edu.pl Andrzej Leski
Miejsce Konferencji
INSTYTUT LOTNICTWA
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa
Budynek A, Sala IKAR
Program Konferencji
Czwartek, 11 stycznia 2018
8:30-8:50 | Rejestracja |
8:50-9:00 | Rozpoczęcie Konferencji |
Sesja I | |
9:00-9:15 | Identyfikacja delaminacji w belkach kompozytowych z wykorzystaniem algorytmu identyfikacji uszkodzeń bazującym na wymiarze fraktalnym. Andrzej Katunin, Michał Zuba |
9:15-9:30 | Ocena nieniszcząca kompozytowych struktur lotniczych w oparciu o badania ultradźwiękowe oraz analizę obrazu. Angelika Wronkowicz, Krzysztof Dragan |
9:30-9:45 | Ocena przydatności tensometrycznej metody pomiaru odkształceń w badaniach zmęczeniowych lotniczych konstrukcji kompozytowych Piotr Leszczyński |
9:45-10:00 | Przerwa |
Sesja II | |
10:00-10:30 | Vibrations in Rotating Machinery. Lukasz Pieniak |
10:30-10:45 | Design of a crack propagation sensor based on parallel RLC band-pass filter. Kamil Kowalczyk, Michal Dziendzikowski, Artur Kurnyta, Patryk Niedbala, Krzysztof Dragan |
10:45-11:00 | Landing loads definition and classification for the Polish Su-22 aircrafts based on the Operation Loads Monitoring Piotr Reymer, Michał Dziendzikowski, Wojciech Zieliński, Artur Kurnyta |
11:00-11:30 | Przerwa |
Sesja III | |
11:30-12:10 | Zastosowanie technik Multicamera DIC oraz Shearography (NDT) w badaniach lotniczych Tomasz Rusin |
12:10-12:50 | Aerospace Structural Testing Safety – A discussion about Test Article & Operator Safety as well as CE regulations. Jonas Bjuhr |
12:50-13:30 | Virtual testing, model assisted testing and hybrid simulation in Aerospace Structural Testing. Gerd Nieswand |
13:30-14:30 | Lunch |
Sesja IV | |
14:30-14:45 | Wykorzystanie badań dylatometrycznych do walidacji stabilności termicznej materiałów kompozytowych stosowanych w Composite Patch Bonded Repair. Michał Sałaciński, Anna Krupińska, Andrzej Panas, Andrzej Leski |
14:45-15:00 | Zastosowanie holografii akustycznej do lokalizacji uszkodzeń struktury statecznika pionowego w trakcie trwania próby zmęczeniowej. Andrzej Leski, Michał Szmidt, Piotr Synaszko |
15:00-15:15 | Vibrothermographic non-destructive testing of polymeric composite structures using self-heating effect. Andrzej Katunin, Dominik Wachla |
15:15-15:30 | Zmęczenie kompozytów polimerowych podczas występowania efektu samorozgrzania w warunkach chłodzenia. Dominik Wachla, Andrzej Katunin |
15:30-16:00 | Przerwa |
Sesja V | |
16:00-16:15 | Stress measurements in two-phases materials subjected to the plastic deformation. Elżbieta Gadalińska |
16:15-16:30 | Projekt oraz technologia napraw metalowych łopat wirnika nośnego śmigłowców z rodziny Mi. Michał Sałaciński, Piotr Broda, Piotr Samoraj |
16:30-16:45 | Badania nieniszczące kompozytowego pakietu naprawczego belki ogonowej śmigłowca Mi – 8, Adam Rdzanek Łukasz Kornas Paweł Orzechowski |
19:00 | Uroczysta kolacja (Hotel Witkowski) |
Piątek, 12 stycznia 2018
8:30-9:00 | Spotkanie Komitetu Naukowego Konferencji |
Sesja VI | |
9:00-9:15 | Energy absorbing properties analysis of layers structure of titanium alloy Ti6A14V during dynamic impact perforation test. Cezary Kostrzewski, Dominik Głowacki, Wojciech Moćko, Michał Marczak |
9:15-9:30 | Propagacja rozwarstwień w skleinach powłok z kompozytów CFRP/GFRP poddanych cyklicznemu zginaniu. Yuliia Terebus, Dominik Głowacki, Mirosław Rodzewicz |
9:30-9:45 | Design and strength analysis of curved-root concept for compressor blade in gas turbine. Wojciech Wdowiński, Elżbieta Szymczyk, Jerzy Jachimowicz, Grzegorz Moneta |
9:45-10:00 | Przerwa |
Sesja VIII | |
11:30-11:45 | Enhancement of damage detectability in aircraft structures using fusion of NDT results. Marcin Zapłotny, Andrzej Katunin, Krzysztof Dragan |
11:45-12:15 | Novel electromagnetic techniques of steel state assessment. Boleslaw Augustyniak |
12:15-12:30 | Przerwa |
12:30-12:45 | Badania zmęczeniowe połączeń zgrzewanych tarciowo z przemieszaniem (metodą FSW) Dominik Głowacki, Karol Suprynowicz, Michał Wielbut |
12:45-13:00 | Study of possibilities replacing the aluminum spar with the composite spar illustrated with a case of agricultural aircraft. Mateusz Fałek, Jerzy Jachimowicz, Elżbieta Szymczyk |
13:15-13:30 | Walidacja i weryfikacja eksperymentalna symulacji MES procesu nitowania. Wojciech Wronicz |
13:30 | Zakończenie konferencji + Lunch |
Strona konferencji: www.cbmk.pl/fatigue11
Opłaty
Opłatę za udział w konferencji w wysokości 300 zł + VAT należy wnieść na konto Instytutu Lotnictwa nr 90 1240 6247 1111 0000 4977 2760 w terminie do dnia 15 grudnia 2017 roku z obowiązkowym dopiskiem: FATIGUE 11.
Opłata konferencyjna obejmuje:
- uczestnictwo w konferencji,
- materiały konferencyjne,
- przerwy kawowe,
- wieczorny obiad konferencyjny.
Przejazd i zakwaterowanie na koszt własny uczestników.
Ważne daty
Przesłanie abstraktu – 15 grudnia 2017
Płatność za udział – 15 grudnia 2017
Konferencja – 11 – 12 stycznia 2018