Fot. Jacek Kamiński

Wystartowała kampania We Did It In Poland, której celem jest pokazanie że Polska to kraj nowoczesny, dynamiczny, innowacyjny i wnoszący istotny wkład w rozwój Unii Europejskiej. Wśród wyróżnionych w kampanii projektów znalazła się rakieta ILR-33 BURSZTYN 2K opracowana przez inżynierów Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa, która osiągnęła pułap kosmosu używając zielonego paliwa.

Misją kampanii We Did It In Poland jest wzmocnienie wizerunku Polski jako innowacyjnego i nowoczesnego kraju oraz zwiększenie świadomości o sukcesach gospodarczych Polek i Polaków zarówno w kraju, jak i za granicą.

Od ponad 35 lat Polska jest jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek Europy. Za tym sukcesem stoją konkretne rozwiązania, innowacyjne technologie oraz ludzie. Tempo wzrostu gospodarczego Polski w 2025 roku będzie wyższe od globalnego PKB  – wyniesie 3,5% – i jednocześnie będzie prawie dwukrotnie wyższe od tempa wzrostu gospodarek rozwiniętych. Dla porównania prognozowany wzrost strefy euro to zaledwie 1,0% w 2025 r.

Prezydencja Polski w Radzie Unii Europejskiej to doskonała okazja do pokazania, że Polska jest ważnym graczem na arenie europejskiej. Krajem innowacji, przedsiębiorczości i ambitnych ludzi, którzy kształtują przyszłość Europy.

ILR-33 BURSZTYN 2K – na jakie potrzeby odpowiada innowacja?

Na świecie rośnie nacisk na zrównoważoną eksplorację kosmosu. ILR-33 BURSZTYN 2K to pierwsza rakieta, która osiągnęła lot suborbitalny z wykorzystaniem ponad 98% nadtlenku wodoru jak, materiału pędnego, który ma minimalny wpływ na środowisko. To osiągnięcie pokazuje pionierską rolę Polski w zielonej technologii kosmicznej. Może potencjalnie służyć jako model dla zrównoważonych misji kosmicznych, a także zmniejszać ich koszty. ILR-33 BURSZTYN 2K oferuje opłacalną, wszechstronną i przyjazną dla środowiska alternatywę dla tradycyjnych systemów napędowych, z dodatkowymi korzyściami w postaci możliwości ponownego wykorzystania komponentów i elastyczności operacyjnej.

Fot. Jacek Kamiński

O kampanii We Did It In Poland

Kampania ma na celu wzmacnianie dumy narodowej i tożsamości społecznej przez inspirowanie Polek i Polaków do docenienia wartości i siły naszego kraju, budowanie poczucie wspólnoty wokół sukcesów Polski oraz angażowanie społeczeństwa w działania promujące osiągnięcia Polaków, tak, aby każdy mógł być ich częścią.

Kampania realizowana jest pod patronatem Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

Organizator: Fundacja WłączeniPlus
Partnerzy kampanii: Business Science Poland, BLIK, Booksy, Fundacja PZU, Mastercard, ORLEN

_

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa należy do najnowocześniejszych placówek badawczych w Europie, o tradycjach sięgających 1926 roku. Instytut ściśle współpracuje ze światowymi potentatami przemysłu lotniczego, takimi jak: Boeing, GE, Airbus czy Pratt&Whitney, oraz instytucjami z branży kosmicznej, w tym z Europejską Agencją Kosmiczną. Strategicznymi obszarami badawczymi Instytutu są technologie lotnicze, kosmiczne oraz bezzałogowe. Prowadzone są tutaj także badania i usługi dla przemysłu krajowego i zagranicznego w zakresie technologii materiałowych, kompozytowych, przyrostowych, teledetekcyjnych, energetycznych oraz wydobywczych. Więcej: ilot.lukasiewicz.gov.pl

Sieć Badawcza Łukasiewicz dostarcza atrakcyjne, kompletne i konkurencyjne rozwiązania technologiczne. Oferuje biznesowi unikalny system „rzucania Wyzwań”, dzięki któremu grupa 4 500 naukowców przyjmuje wyzwanie biznesowe i proponuje przedsiębiorcy opracowanie skutecznego rozwiązania wdrożeniowego. Angażuje przy tym najwyższe w Polsce kompetencje naukowców i unikalną w skali kraju aparaturę naukową. Co najważniejsze – przedsiębiorca nie ponosi kosztów związanych z przygotowaniem koncepcji prac badawczych. Łukasiewicz w dogodny sposób wychodzi naprzeciw oczekiwaniom biznesu. Przedsiębiorca może zdecydować się na kontakt nie tylko przez formularz na stronie https://lukasiewicz.gov.pl/biznes/ ale także w ponad 50 lokalizacjach: Instytutach Łukasiewicza i ich oddziałach w całej Polsce. Wszędzie otrzyma ten sam, wysokiej jakości, produkt lub usługę. Potencjał Łukasiewicza skupia się wokół takich obszarów badawczych jak: Zdrowie, Inteligentna i czysta mobilność, Transformacja cyfrowa oraz Zielona, niskoemisyjna gospodarka.