Ładowanie...

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa

Badania silników elektrycznych

Hamownia silników elektrycznych umożliwia wykonanie map sprawności maszyn elektrycznych, czyli wykresów pokazujących jak wygląda sprawność silnika elektrycznego lub generatora w zależności od prędkości obrotowej i obciążenia (momentu obrotowego).

Możliwości badawcze

Parametry mechaniczne silników elektrycznych, które możemy
testować:

  • momentomierz nr 1:
    • maksymalny moment 100 Nm,
    • maksymalna prędkość obrotowa 12 000 rpm,
    • maksymalna moc mechaniczna 125,67 kW;
  • momentomierz nr 2:
    • maksymalna moment 500 Nm,
    • maksymalna prędkość obrotowa 7 000 rpm,
    • maksymalna moc mechaniczna 366,5 kW;
  • w przyszłości momentomierz:
    • maksymalna 1000 Nm,
    • maksymalna prędkość obrotowa 7 000 rpm,
    • maksymalna moc mechaniczna 650 kW;
  • przybliżone maksymalne gabaryty silnika elektrycznego:
    • walec o długości 52 cm i średnicy 32 cm (istnieje możliwość modyfikacji mocowania silników i ramy pod większe silniki).

Badania silników elektrycznych – parametry falowników Ł-ILOT

Parametry elektryczne silników elektrycznych, które możemy
obsłużyć naszymi falownikami:

  • falownik nr 1:
    • prąd znamionowy 200 A,
    • prąd szczytowy 400 A (60 sek.),
    • maksymalne napięcie zasilania 700 V DC;
  • falownik nr 2:
    • prąd znamionowy 700 A,
    • prąd szczytowy 800 A (60 sek.),
    • maksymalne napięcie zasilania 450 V DC.

Badania silników elektrycznych – stanowisko badawcze

Stanowisko wyposażone w symulator baterii o następujących głównych parametrach:

  • zasilanie symulatora 3×400 V AC,
  • moc ciągła 80 kW,
  • moc chwilowa 120 kW (60 sek.),
  • napięcie wyjściowe regulowane 24-800 V DC,
  • prąd znamionowy +/- (dwukierunkowy) 267 A,
  • prąd szczytowy +/- (dwukierunkowy) 400 A,
  • możliwość szybkiego prototypowania wymaganej pojemności magazynu energii
    i prowadzenia długotrwałych prób z napięciem DC.

Chłodzenie cieczą silników/falowników:

  • chłodnica wody nr 1 – maksymalna pojemność cieplna 5 kW;
  • chłodnica wody nr 2 – maksymalna pojemność cieplna 10 kW.

Badania silników elektrycznych – możliwość prowadzenia prób z falownikami klienta

  • moc elektryczna pojedynczego falownika zasilanego bezpośrednio z szyny DC przy konfiguracji silnik elektryczny + generator jako obciążenie nie może przekraczać 380 kW;
  • moc elektryczna pojedynczego falownika zasilanego bezpośrednio z sieci 3×400 V AC przy konfiguracji silnik elektryczny + generator jako obciążenie nie może przekraczać 650 kW.
Przejdź do treści