dr inż. Andrzej Krzysiak
Zainteresowania naukowe:
Aerodynamika stosowana
Najważniejsze publikacje:
- Krzysiak A. (2013). Improvement of helicopter performance using self-supplying air jet vortex generators. Journal of Kones 2013. Vol. 20. No. 2. ISNN 1231 – 4005.
- Krzysiak A. (2011). Zastosowanie nowego rodzaju strumieniowych generatorów wirów do sterowania przepływem. Prace Instytutu Lotnictwa. Zeszyt 212, Warszawa, ISSN 0509-6669 – monografia.
- Krzysiak A. (2008). Control of Flow Using Self-Supplying Air Jet Vortex Generators. AIAA Journal. Vol. 46. No. 9, pp. 2229-2234, ISSN 0001-1452.
- Krzysiak A., Narkiewicz J. (2006). Aerodynamic Loads on Airfoil with Trailing-Edge Flap Pitching with Different Frequencies. Journal of Aircraft. Vol. 43, No. 2, pp. 407-418, ISSN 0021-8669.
- Krzysiak A. (2006). Experimental Investigation of a Dynamic Stall on the Oscillating NACA 0012 Airfoil. Transactions of the Institute of Aviation 187. Warsaw, ISSN 0509-6669 – monografia.
Projekty:
- Multi-level Embedded Closed-Loop Control System for Fluidic Active Flow Control – ESTERA. Projekt europejski realizowany w latach 2011-2013 w ramach platformy CLEAN SKY. Koordynator projektu.
- Basic wind tunnel investigation to explore the use of Active Flow Control technology for aerodynamic load control – STARLET. Projekt europejski realizowany w latach 2012-2014 w ramach platformy CLEAN SKY. Kierownik badań eksperymentalnych.
- Lekki szybowiec wyczynowy o innowacyjnej konstrukcji skrzydła projekt realizowany w latach 2013-2015 w ramach POiG 1.3.1 nr POiG.01.03.01-14-087/12. Kierownik badań eksperymentalnych.
- Modernizacja układu napędowego tunelu Æ 5m. Projekt realizowany w latach 2012-2015, finansowany przez MNiSW. Kierownik projektu w latach 2012-2013.
- Unsteady effect of shock wave induced separation – UFAST. Projekt europejski realizowany w latach 2006-2009. Wykonawca badań eksperymentalnych.
- Opracowanie i wdrożenie nowej generacji rozwiązań konstrukcyjnych technologicznych i materiałowych dla wirnika nośnego i elementów płatowca śmigłowca PZL W-3A Sokół. Projekt realizowany w latach 2007-2010, finansowany przez MNiSW. Wykonawca badań eksperymentalnych.
- Projekt i budowa samolotu szkolno bojowego IRYDA. Projekt realizowany w latach 1980-1997. Wykonawca badań eksperymentalnych.
Patenty:
- W. Stalewski, A. Krzysiak, M. Schuller. Zgłoszenie patentu europejskiego (z dn. 10.06.2014) nr 14460033-EP14460033 “Autonomous Active Flow Control System”.
- A. Krzysiak. Zgłoszenie patentowe nr P394222 (z dn. 15.03.2011). Zgłoszenie dodatkowe do P.380813 “Segment profilu aerodynamicznego ze strumieniowymi generatorami wirów”. Urząd Patentowy RP, Warszawa 2011.
- A. Krzysiak. Patent nr 206221 “Segment profilu aerodynamicznego ze strumieniowymi generatorami wirów”. Urząd Patentowy RP, Warszawa 2010.
- A. Krzysiak. Patent nr 196759 „Układ wymuszający niezależne oscylacyjne ruchy modelu profilu i jego klapki w tunelu aerodynamicznym”. Urząd Patentowy RP, Warszawa 2008.
Lista nagród i odznaczeń:
- Medal za długoletnią służbę I stopnia, 2011. Nagroda od Prezydenta RP.
- Nagrody za najlepsze prace badawcze w latach: 1991, 2001, 2007, 2008 oraz 2010. Nagrody przyznawane przez Dyrektora Instytutu Lotnictwa.