W dniach 18-19 kwietnia 2018 roku na Uczelni Łazarskiego w Warszawie odbyła się Konferencja Bezpieczeństwa w Lotnictwie Cywilnym zorganizowana przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Instytut Lotnictwa zaznaczył swoją obecność podczas wydarzenia w części poświęconej zagadnieniom ogólnym i organizacjom General Aviation, podczas której omawiano kwestie podwyższenia poziomu bezpieczeństwa operacji lotniczych.

Uczestnikami konferencji ze strony Instytutu Lotnictwa byli eksperci Centrum Nowych Technologii oraz Centrum Technologii Kosmicznych Instytutu Lotnictwa: dr inż. Leszek Loroch – dyrektor CTK, dr inż. Paweł Głowacki, dr inż. Marek Idzikowski oraz dr inż. Bartosz Dziugieł.

Tematem wystąpienia dr. inż. Leszka Lorocha były „Zdarzenia lotnicze powodowane niesprawnościami instalacji płatowcowych i zespołów napędowych – propozycje działań podwyższenia poziomu bezpieczeństwa”. Celem prezentacji było przedstawienie ryzyka bezpieczeństwa wynikającego z niesprawności ww. instalacji podczas wykonywania operacji lotniczych w oparciu o bazę ECCAIRS (European Coordination Center for Accident and Incident Reporting Systems) zawierającą dane zdarzeń lotniczych raportowanych przez różne organizacje.

Instytut Lotnictwa zgodnie z porozumieniem z Urzędem Lotnictwa Cywilnego przedstawił od 2015 roku kilkanaście opracowań dotyczących poziomu bezpieczeństwa lotniczego w krajowym lotnictwie. Inżynierowie Instytutu Lotnictwa są autorami propozycji dotyczących sposobów analizy zdarzeń lotniczych i jakości pracy organizacji lotniczych. Zaproponowali oni także nowy sposób eksploatacji lotniczych silników tłokowych umożliwiający podniesienie poziomu bezpieczeństwa ich użytkowania.

Wystąpienie dr. inż. Leszka Lorocha - dyrektora Centrum Technologii Kosmicznych fot. ULC | Presentation of the director of Center of Space Technologies, Leszek Loroch, PhD Eng. Photo credit: CAA
Wystąpienie dr. inż. Leszka Lorocha – dyrektora Centrum Technologii Kosmicznych fot. ULC | Presentation of the director of Center of Space Technologies, Leszek Loroch, PhD Eng. Photo credit: CAA
Podziel się wpisem