Przedstawiciele Instytutu Lotnictwa wzięli udział w spotkaniu z reprezentantami francuskich firm Aero Concept Engineering (www.aero-ce.com) oraz Danielson Aircraft Systems (www.danielson-eng.fr), które odbyło się w dnia 25 kwietnia w sali Rady Naukowej Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych. Na spotkaniu zaprezentowano nowatorski lotniczy silnik Diesla „Trident” specjalnie zaprojektowany dla samolotów bezpilotowych w kategorii MALE, w oparciu o nowoczesne metody projektowania przy użyciu Catia 5, szybkiego prototypowania oraz dopracowywania silników, wykorzystując ponad 30 letnie doświadczenia firmy Danielson (rok zał. 1975) w obszarze wyczynowych silników samochodowych. Cała koncepcja silnika, kolejne prototypy i dopracowywanie łącznie z próbami długotrwałymi, co jest warte podkreślenia, była wykonana w jednej firmie od początku do końca. Jest to 3 cylindrowy, 4 suwowy lekki silnik o mocy 100KM/3600 1/min i masie 65 kg (Trydent 100TD2 wersja MALE), lub 75KM/3600 1/min i masie 63 kg (Trydent 75TD – wersja taktyczna), zasilany paliwem typu Diesel, JetA1 lub biopaliwami syntetycznymi, wyposażony w system doładowania dwustopniowego z chłodzeniem powietrza, specjalny system redukcji drgań TPS (Torque Pulse System), przekładnią redukującą obroty w stosunku 1.28, mechaniczny system wtrysku o max. ciśnieniu 1200 bar zapewniający długotrwałe misje z minimalnym jednostkowym zużyciem paliwa 230 g/KWh w szerokim zakresie obciążeń silnika. (http://www.danielson-eng.fr/en/danielson-products-115.html.) Nawiązane kontakty będą kontynuowane.