15 grudnia 2011 roku w Instytucie Lotnictwa zakończono audyt zewnętrzny związany z badaniem prawidłowości oraz kwalifikowalności wydatków poniesionych w projekcie badawczym pn. „Technologia wdrożenia do praktyki gospodarczej nowego typu wiropłatowego statku powietrznego”, dofinansowanym w ramach Poddziałania 1.3.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013.W dniach od 24 listopada do 15 grudnia 2011 roku niezależny Biegły Rewident przeprowadził kontrolę wszystkich dokumentów finansowo-księgowych jak i prawnych, związanych z dotychczasową realizacją projektu przez Instytut Lotnictwa.
Celem przeprowadzonego audytu było potwierdzenie prawidłowej realizacji projektu, zgodnej z prawem polskim i europejskim, a także z umową
Ponadto, biegły rewident dokonał analizy formularza zgłoszeniowego, umowy o dofinansowanie projektu wraz z kolejnymi aneksami, a także szeregu wniosków o płatność zaliczkową oraz pośrednią, jakie beneficjent złożył w toku realizacji projektu od stycznia 2009 roku do końca listopada roku 2011. Z przyjemnością informujemy, że badanie prawidłowości i kwalifikowalności środków poniesionych na realizację projektu pn. „Technologia wdrożenia Wyniki niezależnego audytu przedsięwzięcia wykazały, że Instytut Lotnictwa prawidłowo prowadzi wyodrębniona informatyczną ewidencję księgową środków związanych z realizowanym projektem, a ewidencja czasu pracy pracowników zaangażowanych w realizację zadań projektowych jest kompletna, zgodna z wytycznymi europejskimi i zawiera wszystkie niezbędne dane, będące podstawą do wypłacenia kwalifikowanych w projekcie wynagrodzeń. Ponadto, kontrola potwierdziła, że projekt realizowany jest terminowo, i w zgodzie z zaakceptowanym przez Instytucję Pośredniczącą harmonogramami prac, a dowody księgowe dotyczące prowadzonego przez Instytut projektu badawczego są opisywane zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej i poddawane starannej kontroli merytorycznej, formalno-prawnej i rachunkowej, zgodnie z przyjętą w Instytucie polityką rachunkowości. Biegły stwierdził również zachowanie terminowości rozliczania otrzymanych środków finansowych, a wszystkie zbadane koszty bezpośrednie, jak W toku audytu dokonano także analizy prawidłowości przeprowadzania zamówień publicznych związanych z realizowanym przedsięwzięciem, oceniając zgodność postępowań z zapisami ustawy Prawo zamówień publicznych. Kontrola dokumentów przetargowych dowiodła, że prowadzone postępowania nie zawierają żadnych nieprawidłowości i opierają sie na zasadach uczciwej konkurencji, bezstronności zamawiającego, obiektywizmu i jawności. |