Jak skutecznie wdrażać technologie i odpowiadać na potrzeby sektora obronnego? Odpowiedzi na te pytania będzie można uzyskać podczas 14. Europejskiego Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych (MINIB Forum 2025), które odbędzie się 6-7 listopada 2025 r. w Warszawie. Wydarzenie, którego organizatorem jest Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa, zgromadzi ekspertów z uczelni, instytutów badawczych, przemysłu oraz administracji publicznej, koncentrując się na marketingu nauki, komercjalizacji i budowaniu innowacji na rzecz bezpieczeństwa.
Podczas dwóch dni odbędą się panele dyskusyjne, sesja referatowa oraz prezentacje dobrych praktyk (tzw. case studies).
Poruszone zostaną takie tematy, jak:
- rola innowacji w budowie bezpieczeństwa,
- jak promować innowacje dla bezpieczeństwa,
- kluczowe czynniki sukcesu wdrażania innowacji dla bezpieczeństwa,
- dobre praktyki komercjalizacji nowych technologii,
- czy małe spółki mogę skutecznie funkcjonować z sektorem obronnym?
Eksperci nauki, biznesu i sektora obronnego
W Forum udział wezmą eksperci reprezentujący zarówno środowisko akademickie, instytucje badawcze, jak i sektor obronny, łącząc te perspektywy w dyskusji o innowacjach i bezpieczeństwie.
W panelu poświęconym komercjalizacji innowacji dla obronności wystąpią: prof. Joanna Cygler (SGH / Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa), płk rez. dr hab. inż. Józef Wrona (Łukasiewicz – PIAP), dr inż. Bogusława Gradzik (Centrum Transferu Technologii Wojskowej Akademia Techniczna w Warszawie), prof. dr hab. inż. Andrzej Żyluk (Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych) oraz Jacek Romanowicz (Departament Innowacyjności i Komunikacji Urzędu Patentowego RP).
W panelu dotyczącym współpracy małych firm z sektorem obronnym zobaczymy: Pawła Hurasa (Departament Rozwoju Innowacji, PFR – moderator), Bartosza Józefowskiego (Krakowski Park Technologiczny), prof. dr hab. Sylwię Sysko‑Romańczuk (Zakład Systemów Inteligentnych, Politechnika Warszawska) i dr. inż. Marcina Bączyka (Politechnika Warszawska).
W trakcie sesji case studies wystąpią m.in. Agnieszka Wilczyńska Strawa (Akademia Sztuki Wojennej), Sylwia Kuligowska (SCOPE Public Relations), Piotr Zimolzak (SW Research), Agnieszka Rapcewicz (adwokat, członkini IAPP) oraz Joanna Wieczorek (Baltic Power Sp. z o.o.), którzy zaprezentują strategie marketingowe i narzędzia w obszarze innowacji dla bezpieczeństwa.
Więcej informacji na stronie minibforum.com:
Wydarzenie odbędzie się stacjonarnie w języku polskim i angielskim.
Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli: Marcin Kulasek – Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Obrony Narodowej, Ministerstwo Cyfryzacji, Prezes Centrum Łukasiewicz, NASK, NCBR, Urząd Patentowy RP, Rada Główna Instytutów Badawczych.
Patronat merytoryczny: Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu.
Patronat medialny: Marketing przy kawie oraz Marketing i rynek.







