Za nami 13. Europejskie Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych, które odbyło się w dniach 7-8 listopada 2024 w Łukasiewicz – Instytucie Lotnictwa. Wydarzenie było skierowane do pracowników działów marketingu instytutów badawczych i jednostek naukowych. W tegorocznej edycji postawiono nacisk na wymianę wiedzy między nauką a biznesem, stąd podczas Forum obecni byli również przedstawiciele wielu firm.

Podczas sesji inauguracyjnej uczestników przywitali: dyrektor Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa dr inż. Paweł Stężycki, podsekretarz stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego, prof. Dr hab. inż. Maria Mrówczyńska oraz dyrektor generalna i prezes Thales Polska, Magdalena Nizik.

W 13. edycji Forum uczestnicy wzięli udział w 4 panelach dyskusyjnych, case study oraz sesji referatowej, które dały impuls zarówno do zadawania pytań podczas wystąpień, jak i kontynuacji dialogu w kuluarach.

Pierwszy panel, który moderowała prof. dr hab. inż. Maria Mrówczyńska skoncentrowany był na rozwoju nowych technologii w kierunku świata kooperacyjnego. Mieszanka wybitnych przedstawicieli zarówno nauki, jak i biznesu, stworzyła okazję na kompleksowe przedstawienie tematu, pokazując punkty widzenia tych dwóch światów.

Kolejna dyskusja, kreowana przez prof. Michała Wolańskiego ze Szkoły Głównej Handlowej, dotyczyła znaczenia instytucji badawczych i naukowych w tworzeniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw w skali międzynarodowej. W tej części publiczność żywo reagowała na dialog prelegentów i chętnie dzieliła się swoimi spostrzeżeniami.

Pierwszy dzień Forum zakończyła sesja case study. Dynamiczna forma prezentacji projektów i różnorodność tematów utrzymała uczestników w napięciu do późnych godzin popołudniowych.

Drugi dzień konferencji był równie interesujący, co było widoczne już podczas pierwszego panelu, w trakcie którego omówiono wyzwania przed jakimi stoją jednostki naukowe i badawcze we współpracy z partnerami. Międzynarodowe doświadczenia jakimi dzielili się prelegenci moderował zastępca dyrektora ds. badawczych w Łukasiewicz – Instytucie Lotnictwa, dr inż. Sylwester Wyka.

Część dyskusyjną zamknął panel prowadzony przez dr Beatę Lubos z Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa, podczas którego można było dowiedzieć się, jak budować sukces rynkowy instytutów badawczych i ośrodków naukowych, wzorując się na najlepszych praktykach.

Dzień drugi zakończyła sesja referatowa poprowadzona przez dr. hab. Dariusza Trzmielaka z Uniwersytetu Łódzkiego, która była okazją na wysłuchanie niezwykle ciekawych prezentacji prelegentów z Polski, Niemiec i Słowenii.

Europejskie Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych to coroczne wydarzenie, które przyciąga wybitnych specjalistów z dziedziny marketingu. Stwarza ono możliwość wymiany doświadczeń, przybliża wyzwania z jakimi mierzy się środowisko marketingu, nauki i biznesu, a co za tym idzie – daje możliwość poznania tajników efektywnej współpracy.

_

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa należy do najnowocześniejszych placówek badawczych w Europie, o tradycjach sięgających 1926 roku. Instytut ściśle współpracuje ze światowymi potentatami przemysłu lotniczego, takimi jak: Boeing, GE, Airbus czy Pratt&Whitney, oraz instytucjami z branży kosmicznej, w tym z Europejską Agencją Kosmiczną. Strategicznymi obszarami badawczymi Instytutu są technologie lotnicze, kosmiczne oraz bezzałogowe. Prowadzone są tutaj także badania i usługi dla przemysłu krajowego i zagranicznego w zakresie technologii materiałowych, kompozytowych, przyrostowych, teledetekcyjnych, energetycznych oraz wydobywczych. Więcej: ilot.lukasiewicz.gov.pl

Sieć Badawcza Łukasiewicz dostarcza atrakcyjne, kompletne i konkurencyjne rozwiązania technologiczne. Oferuje biznesowi unikalny system „rzucania Wyzwań”, dzięki któremu grupa 4 500 naukowców przyjmuje wyzwanie biznesowe i proponuje przedsiębiorcy opracowanie skutecznego rozwiązania wdrożeniowego. Angażuje przy tym najwyższe w Polsce kompetencje naukowców i unikalną w skali kraju aparaturę naukową. Co najważniejsze – przedsiębiorca nie ponosi kosztów związanych z przygotowaniem koncepcji prac badawczych. Łukasiewicz w dogodny sposób wychodzi naprzeciw oczekiwaniom biznesu. Przedsiębiorca może zdecydować się na kontakt nie tylko przez formularz na stronie https://lukasiewicz.gov.pl/biznes/ ale także w ponad 50 lokalizacjach: Instytutach Łukasiewicza i ich oddziałach w całej Polsce. Wszędzie otrzyma ten sam, wysokiej jakości, produkt lub usługę. Potencjał Łukasiewicza skupia się wokół takich obszarów badawczych jak: Zdrowie, Inteligentna i czysta mobilność, Transformacja cyfrowa oraz Zielona, niskoemisyjna gospodarka.

Podziel się wpisem