W dniach 12-13 stycznia 2017 roku w Instytucie Lotnictwa po raz dziesiąty zorganizowana zostanie największa specjalistyczna konferencja poświęcona zmęczeniu konstrukcji lotniczych. Organizatorem konferencji jest Centrum Badań Materiałów i Konstrukcji.
O KONFERENCJI
Tematyka konferencji obejmuje wszystkie zagadnienia związane ze zmęczeniem materiałów i struktur lotniczych, w szczególności:
-
próby zmęczeniowe rzeczywistych struktur (Full Scale Fatigue Tests);
-
zmęczenie materiałów lotniczych;
-
nowe materiały i typy struktur;
-
przedłużanie trwałości i zarządzanie flotą;
-
monitorowanie stanu struktur (Structural Health Monitoring);
-
mechanika pękania i metody prognozowania trwałości zmęczeniowej;
-
badania nieniszczące (NDT);
-
przepisy lotnicze dotyczące trwałości zmęczeniowej.
Pełne teksty artykułów, po uzyskaniu pozytywnej recenzji, zostaną opublikowane po konferencji w czasopiśmie naukowym „Fatigue of Aircraft Structures” (8 pkt.).
PROGRAM
12 stycznia 2017
08:30-09:00 Rejestracja
09:00-10:30
Powitanie uczestników konferencji
Kwalifikacja próbek do porównań międzylaboratoryjnych w zakresie badań zmęczeniowych, Wojciech Manaj – Instytut Lotnictwa
Naprężenia szczątkowe w próbkach do badań zmęczeniowych, Wojciech Manaj, Elżbieta Gadalińska, Andrzej Michałowski – Instytut Lotnictwa
Obserwacja zjawiska zniszczenia w stali dwufazowej z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego, Elżbieta Gadalińska – Instytut Lotnictwa
10:30-11:00 Przerwa
11:00-13:00 SESJA MTS – Michał Jabłoński (ELHYS)
- Metodyka badań dużych struktur lotniczych. Iron Bird i badanie helikopterów.
- Badanie materiałów kompozytowych.
- Optyczne metody badawcze w przemyśle lotniczym. DIC, ESPI, Shearography.
13:00-13:45 Lunch
13:45-15:45 Effect of Surface Preparation on Mechanical Behavior of Adhesive Joints, Piotr Broda, Magdalena Reymer, Piotr Synaszko – Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Pomiary odkształceń w trakcie procesu nitowania dla różnych typów nitów, Wojciech Wronicz – Instytut Lotnictwa
Zastosowanie tomografii komputerowej do pomiaru ekspansji trzonu nitu, Wojciech Wronicz – Instytut Lotnictwa
Transfer Impedance Approach to Damage Detection and Localization Based on Rapid Algorithm, Michał Dziendzikowski, Artur Kurnyta, Krzysztof Dragan – Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Modeling the Structure and its Effect on the Fatigue Damage of the Aircraft, Michał Sałaciński, Piotr Synaszko, Piotr Samoraj – Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Project of High temperature Composite Molds Made from Prepreg Materials using Autoclave Method, Piotr Samoraj, Michał Sałaciński – Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
13 stycznia 2017
09:30-11:30
Koncepcja stanowiska do badań zmęczeniowych odwzorowującego stochastyczny charakter obciążenia oraz dynamikę jego przyrostów, Dominik Głowacki, Karol Suprynowicz, Michał Wielbut, Mirosław Rodzewicz – Politechnika Warszawska
Organiczny kompozyt przewodzący jako alternatywa dla współczesnych rozwiązań w ochronie odgromowej struktur lotniczych, Andrzej Katunin – Politechnika Śląska
Zastosowanie metod analizy obrazu w badaniach ultradźwiękowych kompozytowych struktur lotniczych, Angelika Wronkowicz – Politechnika Śląska, Krzysztof Dragan – Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Badania wpływu parametrów technologicznych procesu zgrzewania tarciowego na trwałość zmęczeniową, Leszek Pieróg, Łukasz Kulpa, Jacek Andres – PZL MIelec
Wpływ zmęczeniowej degradacji struktury czaszy na osiągi systemów spadochronowych, Krzysztof Szafran – Instytut Lotnictwa, Ireneusz Kramarski – HORNET sp. z o. o.
Statystyczna specyfika akumulacji zmęczeniowych mikropęknięć, Krzysztof Szafran – Instytut Lotnictwa, Nikolaj Dalas – National Aviation University, Kijów
11:30-12:00 Przerwa
12:00-13:30
Przygotowanie pełnoskalowej próby zmęczeniowej statecznika pionowego samolotu MIG-29 z naprawami struktur kompozytowych, Piotr Synaszko, Michał Sałaciński, Michał Dziendzikowski, Krzysztof Dragan, Andrzej Leski – Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Predictive Models For Transient Loads of Vertical Stabilizer of an Aircraft Using Canonical Correlation Analysis, Michał Dziendzikowski, Andrzej Leski, Krzysztof Dragan, Michał Sałaciński, Piotr Synaszko, Wojciech Zieliński, Marta Woch, Łukasz Obrycki, Michał Stefaniuk, Piotr Reymer – Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Introduction of an Individual Aircraft Tracking Program for Polish Su-22,Piotr Reymer, Marcin Kurdelski, Andrzej Leski, Andrzej Leśniczak – Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
OLM System Implementation as a Part of Su-22UM3K Life Extention Program, Artur Kurnyta, Wojciech Zieliński, Andrzej Leśniczak, Piotr Reymer – Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Application of XFEM Method for Non-trivial Crack Growth in the PZL 130 TC-II, Krzysztof Jankowski, Piotr Reymer, Michał Stefaniuk, Marcin Kurdelski – Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Wpływ uszkodzenia wygrzewanego Inconelu 718 na jego twardość mierzoną metodą Vickersa, Maciej Malicki, Elżbieta Gadalińska – Instytut Lotnictwa
Kryterium zniszczenia materiałów ciągliwych z uwzględnieniem lokalizacji odkształcenia, Bartosz Madejski, Grzegorz Socha – Instytut Lotnictwa
14:00-14:45 Lunch
WAŻNE DATY
Przesłanie abstraktu – 16 grudnia 2016
Płatność za udział – 16 grudnia 2016
Konferencja – 12 -13 stycznia 2017
REJESTRACJA
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać na adres: antoni.niepokolczycki(at)ilot.edu.pl
Zgłoszenie musi zawierać:
- Nazwisko
- Imię
- Tytuł naukowy
- Instytucja / organizacja
- Numer telefonu
- Adres e-mail
- Tytuł referatu
OPŁATY
Opłatę za udział w konferencji w wysokości 300 zł + VAT należy wnieść na konto Instytutu Lotnictwa nr 90 1240 6247 1111 0000 4977 2760 w terminie do dnia 16 grudnia 2016 roku z obowiązkowym dopiskiem: FATIGUE 10.
Opłata konferencyjna obejmuje:
-
uczestnictwo w konferencji;
-
materiały konferencyjne;
-
przerwy kawowe;
-
wieczorny obiad konferencyjny.
Przejazd i zakwaterowanie na koszt własny uczestników.
KOMITET NAUKOWY
-
prof. dr hab. inż. Maciej Bossak
-
prof. dr hab. inż. Jerzy Kozak
-
dr hab. inż. Andrzej Leski
-
prof. dr hab. inż. Mirosław Rodzewicz
-
prof. dr hab. inż. Grzegorz Socha
-
prof. dr hab. inż. Witold Wiśniowski
DODATKOWE INFORMACJE
KONTAKT
Organizatorem Konferencji jest Centrum Badań Materiałów i Konstrukcji Instytutu Lotnictwa.
Antoni Niepokólczycki
tel.: 695 905 440
e-mail: antoni.niepokolczycki(at)ilot.edu.pl
Instytut Lotnictwa
al. Krakowska 110/114
02-256 Warszawa