standardowe próbki odniesienia (certyfikowane przez National Institute of Standards and Technology, NIST);
proszek heksaborku lantanu 660c (wzorzec położenia oraz kształtu linii dyfrakcyjnej);
proszek krzemowy 640e (wzorzec położenia oraz kształtu linii dyfrakcyjnej);
płytka z korundu 1976b (wzorzec położenia oraz intensywności linii dyfrakcyjnej).
Przykładowe przeprowadzone eksperymenty:
pomiar gradientu naprężeń wokół nitów w blachach wykonanych ze stopu aluminium (w ramach projektu dot. poprawy trwałości zmęczeniowej połączeń nitowych);
pomiary naprężeń resztkowych na dnie gwintu śruby wykonanej ze stopu tytanu;
pomiar naprężeń resztkowych na próbkach wykonanych z Inconelu 718/stali, dedykowanych do badań zmęczeniowych;
pomiar naprężeń resztkowych na dnie wrębu w kole zębatym wykonanym z niskowęglowej stali AMS 6265;
badanie wpływu oznakowań wykonanych za pomocą lasera i wibropenu na poziom naprężeń w próbkach wykonanych ze stopu niklu;
pomiar naprężeń resztkowych na próbkach przeznaczonych do badania zjawiska zniszczenia erozyjnego dla stali nierdzewnej 17-4PH;
pomiar naprężeń resztkowych na kole wykonanym ze stali 13-8PH;
analiza fazowa oraz pomiar tekstury dla cienkich warstw wykonanych z kompozytu Ni/SiC;
analiza fazowa oraz pomiar naprężeń na próbkach drukowanych wykonanych z Inconelu 718 stopów CoCr oraz SS316L;
pomiar rozkładu naprężeń dla elementu “heat shield” wykonanego ze stopu niklu.
pomiar składu fazowego dla osadu z silnika lotniczego;
pomiar naprężeń w głąb dla zamków łopatek silnika lotniczego wykonanych ze stopu Inconel 718;
pomiar naprężeń w pobliżu pęknięć dla łopatek silnika lotniczego wykonanych ze stopu tytanu;
pomiar naprężeń na powierzchni zaworów wykonanych ze stali po napawaniu i azotowaniu wraz z uprzednią analizą fazową;
pomiar naprężeń wokół połączeń wykonanych metodą RFSSW dla blach ze stopu aluminium 7075.