Zakres tematyczny 12. Forum:
- Przełomowe zmiany jako determinanta nowych modeli biznesu i strategii rynkowych instytucji naukowych i badawczych,
- Modele biznesowe jednostek naukowych i badawczych w dobie zmian przełomowych otoczenia,
- Nowe kierunki, nowe strategie rynkowe oraz nowe narzędzia marketingu instytucji naukowych i badawczych,
- Wymogi kompetencyjne i praktyczne w podejmowaniu skutecznych działań rynkowych instytucji naukowych i badawczych w czasach niepewności otoczenia.
Narzędzia marketingowe instytucji naukowych i badawczych:
- E-mail marketing
- E-marketing instytucji naukowych i badawczych
- Strategie marketingowe w procesie walki z kryzysem ekonomicznym
- Strategie marketingu on-line
- Targi edukacyjne i targi pracy jako forma promocji
- Trendy w badaniach marketingowych
- Trendy i kierunek marketingu instytucji naukowych i badawczych
- Wdrażanie nowych strategii krajowych i międzynarodowych
- Narzędzia analityczne i badawcze w marketingu instytucji naukowych i badawczych
- Pozycjonowanie stron www w internecie
Zarządzanie komunikacją marketingową:
- Badanie skuteczności i efektywności komunikacji marketingowej
- Budowanie pozytywnego wizerunku instytucji naukowych i badawczych
- Znaczenie marki w działalności organizacji naukowej
- Zarządzanie strategiczne w instytucji naukowej i badawczej w konfrontacji z polską praktyką gospodarczą
- Zarządzanie produktem w usługach badawczych
- Marketing nowych technologii
- Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) w teorii i praktyce
- Marketing B2B
- Marketing mobilny
- Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku instytucji naukowej
- Psychologia reklamy
- Media relations – efektywna współpraca z mediami
- Media trendy
Wybrane obszary szczegółowe:
- Zarządzanie portfelem produktów/ofert instytucji naukowo – badawczej
- Event marketing
- Doświadczenia agencji marketingu bezpośredniego
- Marketing w bibliotece naukowej
- Komercjalizacja wyników badań
- Źródła finansowania badań naukowych
- Etyka w marketingu
- Korzyści wynikające ze współpracy instytucji naukowych z przedsiębiorstwami
- Kapitał intelektualny pracownika/ studenta jako źródło przewagi konkurencyjnej instytucji
- Marketing szkół wyższych
- Marketingowe uwarunkowania i skutki kryzysu w instytucji naukowej i badawczej
- Prawo autorskie w marketingu i reklamie
Media społecznościowe:
- Facebook marketing trends
- Public relations w Internecie
- Social media a SEO
- Nowe społeczności w marketingu
- Sieci społecznościowe i rekomendowanie najlepszych rozwiązań komunikacyjnych
- Social media to nie tylko Facebook
- Social media – blogi, fora, czaty