Zapraszamy do odwiedzenia stanowiska śmigłowcowego! Znajdziecie tam…sterowiec hybrydowy! Wykonawcą jest firma ADACO Adam Feliksik, przy współpracy z Instytutem Lotnictwa. Przeczytajcie więcej na temat jego właściwości!
Obiekt jest latającą platformą nośną dla aparatury badawczej zbudowaną na zlecenie konsorcjum firm OPEGIEKA, CBRTP i PBG realizującego projekt „Eksperymentalna adaptacja metod aerogeofizycznych dla opracowania narzędzi efektywnego monitorowania wałów przeciwpowodziowych i innych liniowych obiektów infrastruktury lądowej”.
Aerostat o pojemności 210 m3 helu, połączony z kratownicową konstrukcją multikoptera.
Napęd: 2 silniki spalinowe SIMONINI MINI EVO 2 (z trójłopatowym śmigłem) o mocy 33 KM, 4 silniki elektryczne o mocy 5,5 kW każdy napędzające trójłopatowy wirnik o zmiennym skoku łopat, pozwalający na szybkie odwracanie wektora ciągu.
Elektryczne zespoły napędowe przeznaczone są do:
– stabilizacji lotu obiektu,
– współdziałania ze spalinowymi silnikami napędowymi.
Płaszczyzna wirowania śmigła silników spalinowych jest obracana w zakresie 360 st. przez układ automatyki sterowany autopilotem.